Tengok-Tengok

Tuesday, November 9, 2010

Hati Orang Kita Tak Tahu.

Rambut sama hitam.Hati sangat berlainan. kalau same pon kebetulan je.
Pemikiran kita, pendirian kita,perwatakan kita, tersalah masuk akan disalah anggap. Kita cuba menjadi yang terbaik.kita juga cuba menjaga persekitaran. Tapi kita masih akan disalahanggapkan. Istilah menjadi diri sendiri sudah tidak releven pada zaman sekarang. Menjadi hipokrit adalah lebih senang. Menjadi seorang jujur pon sudah tidak 'up to date' sekarang. 

Kita selalu cuba berbuat baik, tapi baik kita selalu disalah anggap. Kita cuba jadi 'friendly', tp ke'friendly'an kita selalu disalh anggap. Hidup dalam lingkungan dunia begini agak memenatkan. Jangan begini 'pesekitaran'ku, jangan.

'Persekitaran' ku, 
cuba faham, aku mahu menjadi orang jujur. Tapi jujur aku bukan untuk diperbolakbalikkan. Aku cuba menjadi orang yang baik, tapi baikku jangan diperkotakkatikkan. Cuba faham persekitaranku...cuba kau cuba..tengok~da ternyanyi lagu abang superman. 

'Persekitaran'ku,
aku ni orang yang biasa-biasa saja. Bukanlah mempunyai hati batu dan akal kayu. Tolong ya 'persekitaran'ku, aku hanya ingin menjadi diriku. Tindak tanduk ku hanya seperti manusia lain. Tiada maksud yang tersirat, hanya seperti sepucuk surat.

Sekian terima kasih.Aku sayang 'Persekitaran'ku.

~aku cuba menlagakkan diri untuk  tenang disitu~
walaopon ade seorang kanak-kanak yang interprem.

sekian.

No comments:

Post a Comment